lördag 12 oktober 2013

Nöjdhet: Hög nivå

Finns det nåt jag verkligen älskar så är det nog att stå på scen. Att spela teater är nog egentligen nåt jag alltid gillat, ända sen jag var riktigt liten. I lågstadiet grundade faktiskt jag och min bästa vän en teaterklubb, som gick ut på att vi och några andra flickor träffades en gång i veckan för att spela teater. Jag älskade det.

Efter det hade min teaterkarriär en liten paus. Gnistan tändes igen då jag var med på sommarteater i somras. Det är en av de roligaste sakerna jag gjort i mitt liv och jag lärde mig verkligen mycket. Så, idag drog hela vårt sommarteatergäng iväg till Nyländsk Afton i Esbo. (För er som inte vet, så är Nyländsk Afton ett evenemang där man presenterar allt som hänt inom kulturväg i Nyland under det gångna året.) Så jag har alltså tillbringat hela min dag med att rusa fram och tillbaka backstage, ätit en massa gratismat och förstås, upprätt. Ah, vad jag har saknat det. Det kändes så fint när man steg in på scen och fick göra sitt bästa. (För att inte tala om hur cool man kände sig när man hade en mick fasttejpad bakom öra och en egen sändare i fickan. Kändes som om man var viktig, liksom.)

Nåja, nog babblat.

Skakig bild på skakiga skådisar backstage.
Vi satt själv i publiken och såg på första akten. Det var mycket folk. Med betoning på mycket. Och folk.
Kändes smått coolt att vi fick egna armband som gav oss rättigheter att vistas backstage. Kind of backstage pass.
Julles fötter och vår keikkabuss. 

Sammanfattningsvis: Denna dag var awesome. Gonatt :)

2 kommentarer: