fredag 18 oktober 2013

DIY- från skjorta till klänning

Jag har en abnorm förkärlek för att klippa sönder saker. Vet inte hur man kan dra nytta av det i mitt yrkesval, men om ni vet hur det är möjligt så let me know. Hursomhelst, igår hittade jag en av pappas gamla skjortor som jag i nån veva räddat när han har rensat sitt skåp. Han tänkte väl slänga bort den, men jag blev kär i färgen och nappade den åt mig.


 Jag har länge tänkt sy om den till nåt jag verkligen kan ha användning av, men har aldrig riktigt kommit mig för. Men när jag igår kväll hittade den i mitt skåp bestämde jag mig för att äntligen ta itu med det. Så, jag satte mig ner men några knappnålar och en sax och började prova. Först klippte jag av ärmarna, eftersom jag gillar att klippa saker. Sen sydde jag kanten jämn och började nåla sidorna. Jag sydde in ungefär tio cent på varje sida vid midjan, men lämnade den att bli bredare neråt. Sedan letade jag fram ett bälte att ha i midjan och voìla, en klänning är skapad!


Måste medge att jag är rätt så stolt över mig själv. Fast det var ganska lätt. Men ändå. Så, om ni har överstora skjortor som ligger och skräpar hemma, var inte rädda att klippa sönder dem och skapa nåt nytt! Alternativt misslyckas ni brutalt men det är okej, man lär sig nånting då också. Förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar